Schade melding / Pakket niet geleverd en of Vermist

Schade melding van uw Pakket

Helaas komt het weleens voor: een pakket met schade.

Indien u een beschadigd pakket / product heeft ontvangen kunt u deze schade melden binnen 72 uur en een schadeclaim indienen. Om voor een schadevergoeding in aanmerking te komen dient de zending aan een aantal voorwaarden van de vervoerder te voldoen. hieronder leggen we stap voor stap uit wat u moet doen om een schadeclaim in te dienen.

Wat moet u aanleveren bij het melden van schade?

De vervoerder zal het pakket met de schade moeten erkennen. Zorg er daarom voor dat de schadeclaim duidelijk en compleet is. U dient de schadeclaim eenvoudig bij ons in door  onderstaande documenten per e-mail aan te leveren.  We raden je aan binnen 3 kalenderdagen na de laatste scan uw schadeclaim in te dienen. 

LET OP:

Anders kan uw schadeclaim niet in behandeling worden genomen :

  1. De originele factuur (hierdoor is inzichtelijk wat u gekocht hebt)
  2. Zes foto’s van de schadezending. bewaar de beschadigde inhoud, de doos en al het verpakkingsmateriaal tot de schadeclaim volledig is afgerond. Dat is een belangrijke  voorwaarden van PostNL.

Deze foto’s zijn nodig om jouw schadeclaim goed te verwerken. (hieronder een voorbeeld)

Één foto van de hele buitenkant van het pakket.

schade aan pakket label

Één foto van het geopende pakket.

beschadigde zending

Één foto van alle typen binnenverpakkingen.

inhoud schade melden

Één foto van het gehele beschadigde artikel.

pakket met schade

Één detailfoto van de concrete schade.

schade melden

Één foto van het verzendlabel op de verpakking.

Zorg dat de informatie op het label goed leesbaar is.

pakket met schade melden
 
 
Schaderapport bij Wereldzendingen met PostNL: wanneer je verstuurt naar landen buiten de EU (of binnen de EU maar waarbij de zending via luchtvracht is verzonden) geldt een extra voorwaarde, welke afhankelijk is per vervoerder. Als er schade is dan moet de consument naar het dichtstbijzijnde postkantoor toe om een schaderapport op te laten stellen. Op dit schaderapport dient een stempel te staan ter akkoord. Het schaderapport moet binnen 7 kalenderdagen na afleverscan opgetekend zijn. Indien deze niet is opgetekend binnen 7 kalenderdagen kan de schademelding niet in behandeling worden genomen.
 

Vermist pakket? Dit is wat u moet doen.

Mocht een pakket de status afgeleverd hebben maar niet te zijn geleverd en/of het pakket lijkt vermist te zijn dan kunnen wij een onderzoek starten bij de vervoerder.

Wellicht is uw pakket bij de buren afgeleverd, heeft deze de afleverscan gemist, is vertraagd of er is iets anders aan de hand. Wat het ook is, wanneer uw zending nog niet is ontvangen en u heeft het vermoeden dat deze kwijt is geraakt, dan zijn er een aantal dingen die u kunt doen. Daarover vertellen we hieronder graag meer en helpen wij u om erachter te komen hoe er het best met een vermoedelijk vermist pakket om kunt gaan. 

Verzendstatus ‘Bezorgd’ maar u heeft niets ontvangen?

Dan is de bestelling hoogstwaarschijnlijk afgeleverd bij uw buren of een aflever-locatie bij u in de buurt. In dat geval heeft u een e-mail ontvangen met de melding waar het pakket is afgeleverd. Als dat niet het geval is, bekijk dan de Track & Trace informatie om erachter te komen waar uw bestelling is afgeleverd. Mocht daar het antwoord niet te vinden zijn, dan willen wij u adviseren bij de directe buren na te vragen of zij de zending in ontvangst hebben genomen. Indien ook daar het pakket niet is afgeleverd, adviseren wij u om melding te maken van het vermiste pakket via e-mail en ons van de benodigde informatie te voorzien. Op die manier kunnen wij u verder helpen en de ritinformatie van het pakket bekijken.

  • Voor pakketzendingen binnen Nederland en België geldt dat deze navraag binnen 7 kalenderdagen moet worden uitgezet, dit zodat de bezorger zich nog kan herinneren waar de zending is bezorgd.
  • Voor pakketzendingen buiten Nederland en België dient de melding uiterlijk binnen 30 kalenderdagen (voor PostNL- en DHL-zendingen)
  • Wanneer uit de scans kan worden opgemaakt dat de zending geleverd zou zijn, vraagt u  per e-mail  eenvoudig een ontvangersverklaring aan. Let op, dit hoeft alleen bij een PostNL-zending. Met deze verklaring kunt u officieel aantonen het pakket niet te hebben ontvangen, dan wel voor te hebben getekend. Deze dient door u handmatig ingevuld en ondertekend te worden. Klik hier om jouw vermiste pakket te melden en de ontvangersverklaring te ontvangen.
  • Heeft u camerabeelden en/of een deurbel met camera en op het vermelde tijdstip is aantoonbaar geen levering zichtbaar, dan kunt u ons eventueel ook van deze beelden voorzien.

Verzendstatus ‘Bezorgd’ maar een deel of de totale inhoud van de zending ontbreekt.

Wanneer jouw klant aangeeft dat een deel van óf de totale inhoud van zijn of haar bestelling mist, dient u hier een claim in te dienen en binnen 7 kalenderdagen na de laatste scan alle gegevens op te sturen.