Schade melding / Pakket niet geleverd en of Vermist
Schade melding van uw Pakket
Helaas komt het weleens voor: een pakket met schade.
Indien u een beschadigd pakket / product heeft ontvangen kunt u deze schade melden binnen 72 uur en een schadeclaim indienen. Om voor een schadevergoeding in aanmerking te komen dient de zending aan een aantal voorwaarden van de vervoerder te voldoen. hieronder leggen we stap voor stap uit wat u moet doen om een schadeclaim in te dienen.
Wat moet u aanleveren bij het melden van schade?
De vervoerder zal het pakket met de schade moeten erkennen. Zorg er daarom voor dat de schadeclaim duidelijk en compleet is. U dient de schadeclaim eenvoudig bij ons in door onderstaande documenten per e-mail aan te leveren. We raden je aan binnen 3 kalenderdagen na de laatste scan uw schadeclaim in te dienen.
LET OP:
Anders kan uw schadeclaim niet in behandeling worden genomen :
- De originele factuur (hierdoor is inzichtelijk wat u gekocht hebt)
- Zes foto’s van de schadezending. bewaar de beschadigde inhoud, de doos en al het verpakkingsmateriaal tot de schadeclaim volledig is afgerond. Dat is een belangrijke voorwaarden van PostNL.
Deze foto’s zijn nodig om jouw schadeclaim goed te verwerken. (hieronder een voorbeeld)
Één foto van de hele buitenkant van het pakket.
Één foto van het geopende pakket.
Één foto van alle typen binnenverpakkingen.
Één foto van het gehele beschadigde artikel.
Één detailfoto van de concrete schade.
Één foto van het verzendlabel op de verpakking.
Zorg dat de informatie op het label goed leesbaar is.
Vermist pakket? Dit is wat u moet doen.
Wellicht is uw pakket bij de buren afgeleverd, heeft deze de afleverscan gemist, is vertraagd of er is iets anders aan de hand. Wat het ook is, wanneer uw zending nog niet is ontvangen en u heeft het vermoeden dat deze kwijt is geraakt, dan zijn er een aantal dingen die u kunt doen. Daarover vertellen we hieronder graag meer en helpen wij u om erachter te komen hoe er het best met een vermoedelijk vermist pakket om kunt gaan.
Verzendstatus ‘Bezorgd’ maar u heeft niets ontvangen?
Dan is de bestelling hoogstwaarschijnlijk afgeleverd bij uw buren of een aflever-locatie bij u in de buurt. In dat geval heeft u een e-mail ontvangen met de melding waar het pakket is afgeleverd. Als dat niet het geval is, bekijk dan de Track & Trace informatie om erachter te komen waar uw bestelling is afgeleverd. Mocht daar het antwoord niet te vinden zijn, dan willen wij u adviseren bij de directe buren na te vragen of zij de zending in ontvangst hebben genomen. Indien ook daar het pakket niet is afgeleverd, adviseren wij u om melding te maken van het vermiste pakket via e-mail en ons van de benodigde informatie te voorzien. Op die manier kunnen wij u verder helpen en de ritinformatie van het pakket bekijken.
- Voor pakketzendingen binnen Nederland en België geldt dat deze navraag binnen 7 kalenderdagen moet worden uitgezet, dit zodat de bezorger zich nog kan herinneren waar de zending is bezorgd.
- Voor pakketzendingen buiten Nederland en België dient de melding uiterlijk binnen 30 kalenderdagen (voor PostNL- en DHL-zendingen)
- Wanneer uit de scans kan worden opgemaakt dat de zending geleverd zou zijn, vraagt u per e-mail eenvoudig een ontvangersverklaring aan. Let op, dit hoeft alleen bij een PostNL-zending. Met deze verklaring kunt u officieel aantonen het pakket niet te hebben ontvangen, dan wel voor te hebben getekend. Deze dient door u handmatig ingevuld en ondertekend te worden. Klik hier om jouw vermiste pakket te melden en de ontvangersverklaring te ontvangen.
- Heeft u camerabeelden en/of een deurbel met camera en op het vermelde tijdstip is aantoonbaar geen levering zichtbaar, dan kunt u ons eventueel ook van deze beelden voorzien.
Verzendstatus ‘Bezorgd’ maar een deel of de totale inhoud van de zending ontbreekt.
Wanneer jouw klant aangeeft dat een deel van óf de totale inhoud van zijn of haar bestelling mist, dient u hier een claim in te dienen en binnen 7 kalenderdagen na de laatste scan alle gegevens op te sturen.